--

Hur kan man veta att man har gjort ett bra eller dåligt val i livert? Jo, om det är ett dåligt val får man ta jobbiga konsekvenser efteråt.... Jag gjorde ett val för några år sen (ca tre år sen eller så) och jag har fått ta konsekvenser för det ända sedan dess. Jag tyckte att jag gjorde helt rätt och mina "nya" vänner säger att det var helt rätt av mig. Men fortfarande så kan inte dom "gamla" lämna mig ifred för det jag gjorde, utan dom letar upp mig och drar upp allt igen och får mig att må ännu sämre än jag redan gör genom att säga att ALLT var mitt fel. Och jag förtjänade tydligen att bli behandlad så som jag blev. Jag tycker inte att en människa ska behöva stå ut med sådan här psykisk misshandel... Det är verkligen tortyr när ens gamla så kallade "vänner" som man litade på till 100% behandlar en så här.... Det är inte mänskligt att bete sig så som dom gör... När dom ringer mitt i natten och bara hotar och trakasserar så mår man inte bra.. Man känner paniken komma krypande under huden så fort man tänker på vad man har blivit utsatt för. Så nu sitter jag här i min säng med paniken som sakta tränger fram, lite halvt huperventilerande andning och tårar som rinner.... Hur ska jag nu göra för att bli av med det här? Vi har ju den lätta men fega utvägen att typ hoppa från en bro eller nått... Eller så kan jag kämpa emot dom och må sämre och sämre tills jag lyckas få dom att sluta så jag kanske, möjligtvis, skulle kunna må någurlunda bra igen.... Jag vill verkligen inte låta dom vinna över mig, men jag är inte stark nog att stå emot dom alldeles själv.... Jag behöver mina vänners hjälp.....

Kommentarer:

1 Lina:

Om du hoppar från en bro så kommer jag att hoppa inte långt efter. Just nu är du mitt allt och jag kommer att ställa upp för dig till 100% 110 om jag kan!

Jag kommer att hjälpa dig så mycke jag bara kan och stå bakom dig tills du mår bra igen. Du är inte ensam i det här!

Jag älskar dig =)

2 Vevve:

jag finns alltid vid din sida, det är bara att höra av sig o de vet du.. vi tar en promenad genom örby eller nått sånt.. <3

3 Spatten:

Finns här för dig älskling och det tror jag mycket väll att du vet!<3 ÄLSKAR DIG JUUU! <3

Kommentera här: